Grįžti atgal

Krovinių pervežimas: iš Suomijos, į Suomiją

Kur benuvažiuosi, ten rasi ežerą – taip neretai sakoma apie Suomiją, kuriai šis posakis tinka labiau bei bet kuriai kitai valstybei. Tūkstančio ežerų šalies pravardę ji gavo ne be reikalo – net 10 procentų jos sausumos teritorijos sudaro gėlo vandens telkiniai. Tuo pačiu Suomija yra labai miškinga šalis bei viena rečiausiai visame pasaulyje apgyvendintų valstybių. 


Tai yra labai aukštą pragyvenimo lygį turinti šalis, patenkanti į geriausiųjų reitingus pagal bendrą vidaus produktą (BVP) žmogui, „Gini“, HDI bei daugybę kitų indeksų. 

Krovinių pervežimas: iš Suomijos, į Suomiją

Suomija

Jos plotas didžiulis, o žmonių gyvenvietės daugiausia sukoncentruotos pietinėje šalies dalyje. Kuo toliau į šiaurę – tuo miestai retesni, juose gyventojų mažiau, todėl krovinių vežimas į Suomiją paprastai baigiasi būtent šalies „apačioje“ – sostinėje Helsinkyje ir šimto kilometrų spinduliu esančiuose didesniuose miestuose. Helsinkis, nors nėra didelis miestas ir turi vos per pusę milijono gyventojų, yra vienas svarbesnių logistikos centrų Skandinavijos regione – jame yra dideli jūrų ir oro uostai. Šalies šiaurėje nuolatinių gyventojų yra itin mažai, o visoje šalyje – vos per 5 milijonus. Todėl Suomija – viena rečiausiai gyvenamų valstybių pasaulyje.


Į šalies šiaurę dažniau keliauja turistai, norintys aplankyti Kalėdų senį ar vietos slidinėjimo kurortus. Norint pasiekti Laplandiją, net nebūtina vairuoti pačiam – galima Helsinkyje ant traukinio platformos uždėti transporto priemonę ir per keliolika valandų pasiekti kelionės tikslą.

Krovinių pervežimas iš Suomijos yra dažna kelionių kryptis. Ne tik iš Suomijos, bet ir į ją keliauja itin daug krovinių iš Vakarų Europos – Ispanijos, Prancūzijos, Vokietijos. Pervežimai iš šių šalių į Baltijos valstybes bei Suomiją – pagrindinė „Siramio“ veikla.


Siuntinių vežimas į Suomiją nėra trumpas procesas, kadangi visiems – tiek lengviesiems, tiek sunkiasvoriams automobiliams – tenka pasinaudoti keltu norint iš Talino patekti į Helsinkį. Vienintelis sausumos kelias apvažiuoti Helsinkio įlanką eina per Rusiją, o ten tektų sugaišti dar daugiau dėl sienos kirtimo ir čia laukiančių muitinės procedūrų. Tiksliau, gaišti laiką tektų netgi ties dviem muitinės postais – viena išvažiuojant iš Estijos, kita – įvažiuojant į Suomiją. O ir keliai Rusijoje kur kas prastesni nei jos vakarinėse kaimynėse, tad šios alternatyvos 99 procentai vežėjų net nesvarsto.

Žiema – iššūkių metas

Žiema – iššūkių metas

Žiemą krovinių pervežimas Lietuva–Suomija yra gerokai ekstremalesnis. Šios šalies keliuose praktiškai nenaudojama druska, tad ant kelių susiformuoja ne vieno centimetro storio suplūkto sniego sluoksnis. Jis paprastai nubarstomas skalda – maži akmenukai susminga į sniegą ir padidina sukibimą. 


Suomijoje sninga kur kas dažniau nei Lietuvoje, tad vairuotojams tenka labai greitai įprasti prie pakitusių sąlygų. Neretai visose trijose Baltijos šalyse būna sausa, o nuvažiavus vos šimtą kilometrų už Helsinkio, vairuotojus pasitinka įšalas, sniegas ir gerokai žvarbesnis oras.


Suomijoje vairuotojai šaltuoju sezonu turi važiuoti kur kas atsargiau. Dėl slidžios kelio dangos gerokai padidėja stabdymo kelias, transporto priemonės manevringumas prastesnis, tad kartais kelią kertantys laukiniai žvėrys gali sukelti didelių problemų. 


Važiuojant tokiomis sąlygomis, itin svarbi yra vilkiko techninė būklė bei vairuotojo sugebėjimai. „Siramio“ vilkikai yra nuodugniai patikrinami po kiekvieno reiso, tad nors per metus kiekvienas įveikia maždaug po 150 tūkst. km, tiek naujų, tiek naudotų „Volvo“ vilkikų būklė yra puiki. 


Kiekvienas įmonės vilkikas yra pritaikytas vežti pavojingus krovinius, o vairuotojai tobulina savo įgūdžius ir žinias – tai būtina norint išlaikyti ADR kvalifikaciją. Visos „Siramio“ puspriekabės ir priekabos taip pat yra papildomai sustiprintos, turi XL sertifikatus.

Svarbi ekologija

Suomijos gatvėse nepamatysime senų ir netvarkingų automobilių. Jie bus arba restauruoti bei puošiantys gatves, arba apynaujai ir ekologiški. Šioje šalyje išvystyta labai efektyvi automobilių parko naujinimo strategija, skatinanti žmones persėsti į naujesnes transporto priemones.


Tas pats pasakytina ir apie sunkiasvorį transportą: šiam Suomijoje taikomi labai aukšti reikalavimai ir vietos logistikos įmonėms labiau apsimoka transporto parkus dažniau atnaujinti nei eksploatuoti senienas. „Siramis“ transporto parke yra virš 100 aukštus ekologijos reikalavimus („Euro 5“ bei „Euro 6“) atitinkančių „Volvo“ vilkikų. Ne vienoje Europos valstybėje toks transporto parkas atrodytų įspūdingai, tačiau Suomijoje jis nėra išskirtinis – daugelis sunkiasvorių transporto priemonių čia yra naujos arba tik kelerių metų senumo. 

Svarbi ekologija
Grįžti atgal

Tranzito skaičiuoklė

Informuojame, kad šioje interneto svetainėje yra naudojami slapukai. Paspaudę mygtuką „SUTINKU” arba naršydami toliau patvirtinsite savo sutikimą dėl slapukų naudojimo. Bet kada galėsite atšaukti savo sutikimą pakeisdami interneto naršyklės nustatymus ir ištrindami įrašytus slapukus. Detalesnė informacija pateikiama Privatumo Politikoje.
Sutinku